Fredag

Då var det fredag igen. Veckorna går fort även för oss som går här hemma & fixar. Eller det kanske bara är för oss veckorna går fort?…. En arbetsvecka brukade ju kännas ganska lång…
Det har varit mulet & ganska blåsigt här idag men vi har inte fått något regn. 
Jag städade huset (välbehövligt ) innan jag gick ut med Wilda. 
Hon ville inspektera hur Bosse och grävaren Olle skötte sig. 
(null)
Men hon var inte ute så länge, hon ville gå in efter 40 minuter & en stund senare hittade jag henne så här:
(null)Skönt! 
En annan hade ju fått både rygg-och nackskott! 
Efter kaffet åkte jag iväg & gjorde lite ärenden. Köpte olja (som ska bytas i Tims gamla bil) kattmat, tre tuijaplantor till m.m
Jag hann precis rida innan jag skulle skjutsa iväg Bosse som skulle hämta två bilar från vinterförvaringen. Jag körde bort till centrum också och tog ut pengar till hovslagarn som kommer på tisdag. 
På det lilla torget i Bankeryd stod en "vagn" som säljer munkar och churros. Jag blev sugen så jag köpte med lite churros hem till kaffet. 
(null)
Dom är ju nygjorda & varma när man får dom men innan jag var hemma var dom kalla och lite hårda tyvärr. 
Olle är klar med sitt jobb här 
(null)

(null)
Nu återstår "bara" för oss att gjuta lite & montera växthuset & sen kratta ut jorden där och vid grönsakslandet. 
Sen ska det sås gräs och läggas plattor och sånt med förstås, så vi har att göra ett tag till. 
Time to sleep 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0