Grännaberget

Hästarna välkomnar mig för det mesta med en gnäggning när jag kommer för att ge dom frukost och släppa ut dom. Så mysigt. 
(null)

Det var mycket att göra i stallet på morgonen. Båda hästarna fick nytt spån & nytt vatten i hagarna och jag skurade färdigt Sigges box. 
Nu är det bara Beas kvar. 
Stephie, Tim, Danne och Amanda spelade padel på förmiddagen och kom förbi sen & tog en fika. 
(null)

Idag påbörjade vi (Bosse) monteringen av växthuset. Medskickat är den sämsta byggbeskrivning man kan tänka sig…
Inte roligt! 
Det står att man monterar det på fem timmar, fem dagar verkar mer troligt! 
Vi får väl se, det kanske går bättre och fortare imorgon. Det får vi hoppas i alla fall. 
Efter maten joggade jag Sigge i ridhuset. 
Vädret var helt ok så jag tyckte att vi kunde ta en kvällsfika på Grännaberget. Snabbt messade jag Stephie (som tyvärr fick fel tid av mig) Tim, Annika A och Ester & frågade vilka som ville åka med. 
Vi blev tre motorcyklar & sex personer som åkte. 
(null)
Vättern låg spegelblank idag. 
(null)

(null)
Fikat var gott som vanligt, jag orkade ingen räkmacka idag (som vi ofta äter där) utan det blev en ostfralla istället. 
(null)

(null)
Utsikten är ju helt ok den med. 
(null)

(null)
På väg hemåt igen. 
Nu är klockan 23.20 igen, det blir ofta sent innan jag släcker för natten. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0