Långkok & Långbad

Efter frukosten skar jag kött i en timme som sen stektes för att bli till morgondagens middag. 
Långkok
Det bjuds på gulasch med vitlöksbröd här imorgon. 
Stephie kom & hjälpte mig & sen fick grytan puttrar på spisen medan vi gick ut i skogen med Sigge. 
(null)
Det börjar bli en del insekter ute & det gillar inte Sigge. Flugspray gillar han inte heller men en flyveil på tränset hjälper ju mot flugor i ögonen i alla fall. 
Han fick gå i gräshagen sen, det är tyvärr mer lupiner i hagen än gräs. Men mer att äta där än i hans vanliga hage. 
(null)

S & jag tog en ganska lång pw sen. 
Efter maten gick vi ut och mockade hagarna. 
Vädret har varit lite varierande idag men riktigt varmt när solen varit framme. Vi satt ute i solen en stund, åt en glass och njöt. 
Vi tog in hästarna innan Stephie åkte hem till sig. 
(null)

(null)


Poolen behövde städas så jag dammsög den.  Men man får inte bort allt med den så jag hoppade i och skurade för hand, eller snarare för fot för jag vill inte dyka ner på botten.     Det är 29 grader i poolen men jag frös ändå till slut eftersom jag var i ganska länge. 
En varm dusch efteråt satt perfekt. 
Jag dammsög övervåningen inne sen också. 
B gjorde kebab under tiden som vi precis har ätit. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0