Plantering & grävning

Det är redan Juni & här hemma fortsätter projekt växthus med mera. 
Olle, som har grävmaskinen, kom tidigt och fortsatte gräva. 
Bosse fyllde planteringsjord i "diket" vi grävt för att plantera tuijahäcken. 
Jag tog ut Wilda, hon var faktiskt lite nyfiken på grävmaskinen och den lilla traktorn med kärra. 
(null)

(null)
Här ska växthuset stå och bakom kommer grönsakslandet hamna. 
Vi åkte till Blomsterlandet efter kaffet och hämtade våra femtio tuijaplantor. Som vi sen planterade när vi kom hem. 
Vi kunde inte göra helt klart då det inte är färdiggrävt i nedre änden. 
(null)

Men det kommer bli jättebra! 
(null)
Det går framåt. 
Jag red Sigge i ridhuset idag med. Jag lyckades även idag att hålla oss sysselsatta och roade (?!) i 40 minuter. 
Hans ben ser bra ut men jag fortsätter med lasern och skritten tills efter veterinärbesöket. 
Stephie kom efter jobbet och jag tänkte att vi skulle ta en pw men hon ville grovjobba lite. Så vi tog varsin spade och grävde för vattnet som ska dras mellan uthuset och växthuset. 
(null)

Det blev lite bus med Wilda i trappan också 
(null)

(null)

(null)

(null)

och lite mys med Sigge. 
(null)

(null)

(null)

Nu tror jag att han (och lilla Bea) väntar på mig därute. 
Sov så gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0