Skörd

Sigge fick ha sitt nya täcke på sig idag. 
(null)
Inte så snyggt men funktionellt. 
När jag var klar i stallet och inne sådde jag gräs bakom uthuset och satte på vattenspridaren på det. 
Sen fortsatte vi med växthuset, med plattor som ska ligga i och runt om. 
Vi åkte också till Woody bygg i Habo & köpte formplywood till växthuset. Den hade gått upp mer än 100% i pris på grund av kriget och att det är stor brist på det. 
Svindyrt..
Kul…
Vi skördade vår första paprika idag, tomater äter vi dagligen, det mognar nya hela tiden. 
(null)
Det är två paprikor till klara närsomhelst. 
Vi åt biff och potatis till lunch och efter maten red jag Sigge i ridhuset. Jag travade en del men han ska ju sättas igång lite lugnt så det blev mest skritt. 
Åke, grannen, hade varit här med en stor skottkärra med gräs när vi kom tillbaka. Gissa om Sigge blev nöjd! 
Stephie kom efter jobbet och vi tog en pw. Regnet hängde i luften men vi klarade oss. 
Jag lasrade Sigge sen innan jag gick in & duschade och åt havregrynsgröt till kvällsmat. 
Sov gott 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0