Varmt! đŸ„”

Idag har vi haft +32 grader & i princip ingen vind. Till och med jag tycker att det Ă€r vĂ€l varmt. 
Jag gick och sprayade Roundup pÄ allt ogrÀs pÄ förmiddagen och blev sÄ hÀr svettig;
(null)

Vi bestĂ€mde oss för att det var alldeles för varmt för att stĂ„ och montera vĂ€xthuset. Det fĂ„r vĂ€nta tills imorgon. 
Efter kaffet ville jag röra pĂ„ mig lite, trots vĂ€rmen. 
Jag kĂ€nde att springa nog var överkurs och valde en pw. HalvvĂ€gs pĂ„ mina fem kilometer övergick pw:n till en lugn promenad. 
Jag hade naturligtvis inget vatten med mig, vilket hade varit smart. Men hem kom jag och sĂ„g till att dricka ordentligt med Resorb. 
(null)

Vi Ă„t en sallad och efter det lĂ„g vi en lĂ„ng stund i poolen. 
Stephie kom förbi efter jobbet och gosade lite med Sigge. 
(null)

(null)

Vid halv sju trĂ€ffade vi Mats och Marie pĂ„ Kroatorpet i Huskvarna & tog en fika. 
Det Ă€r lite mittemellan oss, vi bor ju pĂ„ varsin sida om VĂ€ttern. 
(null)

(null)

Vi var hemma vid nio och dĂ„ gjorde jag iordning Sigge och red. Det var fortfarande +29 grader sĂ„ det hade inte svalnat av mycket. 
(null)

(null)
PĂ„ vĂ€g till ridhuset 
Och pĂ„ vĂ€g hem igen, Sigge orkade inte se glad ut stackarn, men himlen var fin 😅 (null)

Klockan 23 var jag klar i stallet & nu har jag duschat och lagt mig. 
Wilda fick en Ă€ggkartong av mig, hon gillar ju att massakera dom, men idag var det för varmt tydligen. Hon tog nĂ„gra "bett" & sen satt hon bara dĂ€r. 
(null)

Nattinatti 
Kram ❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0