Veterinär och hovslagare

(null)

Idag har Sigge haft fullt upp. 
Jag var uppe tidigt och släppte ut hästarna halv sju. 
Halv tio fick dom gå in igen och bli borstade inför hovslagarens besök. 
Rolf kom tio och Sigge fick nya skor & Bea fick hovarna verkade för 1.200:-
Kan vara kul att läsa om tio-tjugo år hur mycket en skoning kostade 2022. 
Så som alla priser skenar just nu (diesel 26:-/l) undrar man var det ska sluta. Maten har ju blivit mycket dyrare också. 
Hästarna fick gå ut i hagen en stund till sen. Då tyckte Sigge att det var lämpligt att först rulla sig & sen bocka & galoppera runt flera varv. 
Han som bara ska skritta! 
Jag åt lite lax istället för det invanda elvakaffet och gick ut i stallet igen kvart över tolv. 
Klockan ett kom Stephie och vi lastade Sigge & åkte till Hjällö Veterinärpraktik som ligger nära Hjo. 
(null)
Där blev han noga genomgången med longering, böjprov och ultraljud. 
(null)
Han blev "friskförklarad"
Jätteskönt! 
Det var medlemskväll på Hööks ikväll med. För BankerydsRidklubb medlemmar. 
20% på allt så S & jag tog en sväng dit också. Jag köpte ett nytt flugtäcke, grimskaft & nya handskar. 
När vi kom hem bytte jag om till träningskläder och sprang fem kilometer. Det kändes bra idag, ganska lätt liksom. Ibland är kroppen jätteseg & man får verkligen slita. 
Innan jag stack iväg satte jag in några bakpotatisar i ugnen som B & jag åt sen med en god röra med skinka, äpple, créme fraiche, mayo, gräslök & salt & peppar. 

God Natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0