Däckbyten & nästan grill

Jag förberedde middagen lite efter frukosten, la fläskfilé i marinad och gjorde sallad. 
Stephie och Danne kom lagom till kaffet med nytvättad bil. 
Den (bilen) fick åka in i verkstaden och få på sommardäcken. Medan Stephie tvättade vinterdäcken hämtade jag in Sigge. 
(null)

Vi tränade mest skolor idag och det gick ganska bra ända tills jag skulle rida program. Jag vet inte vad jag gör då helt plötsligt… Blir så trött på mig själv. 
Vi avslutade med lite piaff. 
(null)

(null)

Tim kom medan vi red så hans bil fick också sommardäck på och en välbehövlig tvätt. 
Vi var klara ungefär samtidigt och då tände vi grillen och satte grytan med färskpotatis på spisen. Det var tyvärr lite kallare idag så vi dukade inne. 
Det visade sig att det var ont om gasol i grillen så det slutade med att köttet fick ta svängen ner i stekpannan innan vi kunde äta. 
Gott blev det i alla fall. 
(null)

Wilda bjöd sina kompisar på mat, hon äter själv först och lägger sen polarna i matskålen 😅
(null)

Jag stickade klart min väst sen. Nu är det bara  lite syjobb kvar innan jag kan använda den. 
När jag satt där vid tv:n & stickade hörde vi plötsligt ett brak och glas kross och dunsar nerför trappan…
Denna katten alltså. 
Det var ingen vinflaska (tack & lov) denna gången som åkte nerför trappen utan en ljusstake i tenn med fyra små glaskupor för ljusen. 
Det är inga glaskupor kvar kan man lugnt säga, dom splittrades över båda våningarna och i trappen. 
Så det blev till att städa igen. 
B tittade på hockey ikväll så jag satte mig i sängen och tittade på tv. Tog med mig lite vin, vatten och cashewnötter. 
(null)

Jag har tittat på Let’s Dance, ett program jag verkligen gillar. 
Nu ska jag leta reda på en ny, förhoppningsvis bra, ljudbok. Behöver hitta två stycken, en som är bra att sova till också. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0