Dis & dimma

Hela omgivningen var dold i dis & dimma när vi vaknade. 
(null)
Frampå förmiddagen klarnade det upp
(null)

B hade besök från Stockholm idag, en pilot med tågintresse. 
Efter kaffet åkte jag till revisorn med årets bokföring (2021) och sen till granngården & köpte morötter till hästarna. 
Här hemma sken solen men när jag körde ner mot Vättern låg dimman heltät igen. 
(null)

Jag lagade mat till oss tre när jag kom hem. 
Vi åt laxfiléer med potatisklyftor, morot & palsternacka. 
Jag hade tänkt trava bommar med Sigge men blev lite sen till ridhuset så det var flera ekipage där. Det fick bli galoppjobb istället med många övergångar och tempoväxlingar. 
Dis & dimma drog in över Kolaryd igen sent på eftermiddagen. 
(null)

Nu sitter jag under min goa filt som jag vann i lördags & tittar jag på Sveriges Mästerkock. 
(null)
Mästerkockarna är på Maldiverna. 
Om jag längtar tillbaka dit??
Oh ja! 
Hade gärna åkt dit igen! 
Men istället sitter jag här i "kylan" under en mjuk filt med en kopp te & ett knäckebröd & väntar på våren. 
Hästarna väntar nog på sin nattamat nu, så  jag ska gå ut & mata dom. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0