Herre på täppan

Det var -8 grader när jag gick ut i stallet, brrr, man trodde ju att det var slut på minusgraderna nu. 

B hade en bil att reparera idag så jag gick ut med Wilda. 

I och med kriget i Ukraina så har bonden här ställt om och ska odla spannmål. Dom har tagit ensilage på alla fält tidigare. 
Nu är det mesta plöjt runt omkring här och det drar hit fåglar. 
Massor med fiskmåsar flaxade runt och skrek i högan sky! 
Wilda blev väldigt fundersam, hon brukar ju jaga fåglar men dom här var både för många & för högljudda. 
(null)
Hon klättrade upp & satt som Herre (Dam) på täppan på det avsågade trädet. 
(null)
Där satt hon en lång stund och tittade på måsarna. 
(null)

Jag red mitt på dagen. Jag la fram några bommar och red mycket övergångar mellan alla gångarterna. 
(null)

Det blev fiskgratäng till lunch och sen tog jag tag i städningen. 
Wilda övervakade uppifrån takbjälkarna. 
(null)

Ingen av oss var sugen på te & macka ikväll så vi gjorde varsin omelett (eller jag gjorde väl scrambled eggs) som vi åt med avokado, keso och skinka. Det var gott. 
(null)

Nu ska jag gå & fläta ihop mitt nytvättade hår och sen gå ut & natta pållarna. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0