Longering minus en sko

Vi har haft en solig och fin dag igen. 
Efter elvakaffet tog jag in hästarna igen för att ta Jonie till ridhuset för att longera honom. 
(null)
Han var snäll & allt gick bra ända tills en traktors bromsar gnisslade riktigt högt precis utanför ridhuset. Då passade han på att busa lite & öka farten och lyckades trampa av sig en sko. 
Jobbigt, men jag kontaktade Rolf direkt och han kommer och slår på den imorgon förmiddag. 
Vi åt bacon med stekt potatis och majs idag. 
Wilda fick som vanligt den tomma äggkartongen sen. 
(null)

Jag beställde ett nytt bett till Sigge häromdagen och fick ett sms att det fanns att hämta på macken. Det fick bli en promenad dit, på cirka fem kilometer tror jag. 
(null)

Jag satte på det nya bettet när jag skulle träna för Stephie på kvällen. 
Tyvärr gillade Sigge inte det, så det blev inte någon bra träning. Bättre "lycka" nästa gång. 
Att avsluta dagen med 22-nyheterna om kriget i Ukraina är inte det bästa… 
Tur att jag har min ljudbok så att man får tankarna på annat håll. 
Sov gott 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0