Många tankar denna fettisdagen

Vilken konstig värld vi lever i just nu. 
Först pandemin och nu kriget mellan Ryssland  och Ukraina. 
Inget man trodde att man skulle "vara med om"
Hemskt. 
Idag är det fettisdagen. 
(null)

Vi köpte varsin liten semla (för 24:-) innan vi åkte och lastade spån. Nu har vi spån för cirka tre månader hemma. 
(null)

Efter kaffet tog jag hand om den rena hästtvätten borta hos Pia och städade iordning efter mig där. 
Sen packade jag in allt i våra garderober i sadelkammaren. Jag var också "duktig" och sydde på nummerlappen på det vita schabraket. Så skönt att ha det gjort inför nästa tävling. 
Jag red Sigge på eftermiddagen, han kändes rätt okej. I morgon får jag hjälp av Stephie igen & det är alltid bra. 
När jag var klar i stallet bytte jag bara kläder & så åkte vi till apoteket och Ica. 
Himlen var vacker (på en fläck) när vi åkte hemåt. 
(null)

(null)

Vi åt små västerbottenostpajer, sallad och keso på kvällen. 
(null)

Vi sitter nu och har tittat på statsministerns tal till svenska folket med anledning av kriget. 
Man får sig verkligen en tankeställare. 
Jag ska titta på Sverige mot Norge sen innan jag lägger mig för att få tankarna på annat håll. 
Men först ska hästarna få mat & bli nerbäddade. 
God natt
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0