Orädda hästar

När jag stod & flätade håret efter frukosten hörde jag att nån traktor eller liknande var i närheten. 
Jag gick ut för att titta till hästarna för säkerhetsskull. 
(null)
Men det var lugnt, båda hästarna stod snällt och tittade på när allt "ris" från grannens granhäck lastades & kördes iväg. 
Wilda hittade ingen ödla idag, hon klättrade i träd och jagade pinnar istället. 
(null)

(null)

(null)

Efter kaffet tog jag på träningskläderna och sprang fem kilometer. Det var skönt men kändes lite segt idag särskilt i början. 
(null)

Jag hittade några övningar för ett par dagar sen som gav mig ordentlig träningsvärk i rumpan & baksida lår.  Äntligen! Det kanske var därför det kändes lite motigt idag. 
När jag kom hem körde jag lite styrketräning för mage & armar & avslutade med att stretcha. 
Beas päls växer ju som ogräs så idag var det dags för klippning igen. 
(null)
Jag hade tänkt klippa hela ponnyn, även benen och under magen. 
Men så blev det inte. Skären blev slöare och slöare tyvärr. 
Så det slutade med att hon fortfarande har kvar sin jättelånga päls på nedre halvan av kroppen. 
(null)
Jag måste skicka iväg skären på slipning & hoppas att jag får dom tillbaka fort. 
När Bea var klippt gjorde jag Sigge klar för ridning. 
Stephie kom efter jobbet och hjälpte oss med bytena. Men det är inte lätt! 
Sigge byter oftast efter bak åt ena hållet…
(null)

Jaja, vi kämpar vidare, en vacker dag kanske det löser sig. (Hoppas jag!)
Vi åt varsin toast på kvällen & tittade på Robinson. 
Nu är det sovdags igen 
Nattinatti 
Kram ❤️
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0