Städ & bommar

Idag var det städdags. 
Jag dammsög och torkade trappräcket plus golvlister och dörrar nere i hallen. 
Behöver vårstäda lite ordentligt nu. 
Mitt på dagen tog jag in hästarna för att rida. Jag ville lägga fram några bommar och det funkar bara om det inte är en massa andra i ridhuset samtidigt. 
(null)
Jag hade bommarna på en volt och travade över bommarna, fattade galopp, gjorde halt, fattade ny galopp, saktade av till trav & över bommarna igen osv. 
Hästarna fick gå ut igen sen och naturligtvis rullade Sigge sig i leran. 
Det syns knappt vilken färg täcket har egentligen. 
(null)

Det är inte den roligaste årstiden med djuren nu, lerigt och pälsfällning. 
Vi har två ländtäcken i ullkvalite och fy fasen vad mycket hår det fastnar på dom. 
Det ser nästan ut som något julpyssel det här, haha, en julstjärna kanske…
(null)
Men det är 1,5 klädvårdrulle som jag använt för att försöka "avhåra" ländtäckena. Jag kommer att behöva en hel rulle till innan jag är klar. 
Jag har tränat lite idag med och stickat lite. 
Plus gosat kissen. 
(null)

Kriget i Ukraina fortsätter tyvärr och man lider verkligen med deras folk och oron finns där. 
Imorgon blir det fika på stan. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0