Tävling i Mantorp med hästbyte

Idag var det tävling igen. Samma klass som sist, en MSV:C1 men i Mantorp denna gången. 
Stephie fick agera frisör som vanligt & som vanligt svor vi lite båda två när hon skulle göra mitt hår. 
Jag svär för att jag är så håröm & Stephie svär över att det är svårt att få upp mitt långa hår i en knut som håller för ridning. 
Men det gick bra idag med och Sigge blev så fin i sina knoppar. 
(null)

Han har blivit duktig på att åka transport nu Sigge. Står väldigt snällt utan att skrapa & krångla som han gjorde förr. 
Men när vi kom fram & hade sadlat flög han i luften flera gånger när Stephie gick med honom medan jag bytte om….  inte så kul 
Framridningen blev inte heller riktigt som vi hade tänkt. Lite av varje strulade för oss. 
Men jag känner mig ändå lugn när Stephie är med & hjälper mig. 
Så det kändes rätt ok när jag red in på banan. 
Vi red ihop 70,95% trots en felridning. Jag fick ett totalt hjärnsläpp mitt i galopprogrammet. 
Som tur var släppte det snabbt & jag var på banan igen & gjorde mina enkla byten. 
(null)
Mina fina, i väntan på resultatet. 
Vi vann Sigge & jag! 
Prisutdelningen var lite annorlunda här, man fick låna en häst. 
En häst jag aldrig ridit förr
En käpphäst 😂
(null)

(null)
Ärevarv 
Faktiskt skönt att inte ha hästarna med på prisutdelningen då det ofta kan bli stökigt och hända saker. 
(null)

(null)

(null)
Puss på dig plutten. 
Hemresan gick bra & bjöd på en fin himmel efter en solig dag. 
(null)

Det tar på krafterna att vara iväg & tävla, även om jag håller med Stephie att det är mycket jobbigare att stå brevid än att rida. 
Nu ska vi sova, både djuren och jag. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0