Utslängda efter 34 år

Jag vet inte hur mycket jag har berättat om grannen (Sam), granhäcken och hans fält där vi har haft sommarhage till hästarna i 34 år. 
Det började med att Sam sa att bonden hade frågat om han kunde få bruka fältet om han tog bort granhäcken. 
Vi sa att vi gärna ville ha kvar betet och att vi då skulle se till att granhäcken togs bort. 
Det var ok sa Sam. 
Sen rätt vad det var kom det maskiner och började såga ner granarna, ditskickade av bonden. 
Sam ringde då & sa att vi ändå skulle få ha hagen, han hade pratat med Henrik (bonden) & sagt att han inte hade lovat honom fältet än. 
Men nu är det kört. 
(null)

Plötsligt har Sam ändrat sig & Henrik är i full färd med att iordningställa fältet för sådd…
Besvikna? 
Så in i h - vete. (På Sam) 
Nu har vi bara våra små rasthagar, inte så kul för hästarna på sommaren. 
Efter frukosten gick jag över dit och samlade ihop staketet. 
(null)

(null)

Wilda låg på brödburken & solade när jag kom in för att dricka kaffe. 
(null)

Jag körde lite styrketräning innan jag började med maten. 
Medan köttfärspajen stod i ugnen spelade jag keyboard. Det är väldigt längesen jag gjorde det. 
Wilda ville också spela. Hon hoppade uppochner trampade omkring på tangenterna. 
(null)

Efter maten gick jag ut och red. 
Jag tränade Msv C linjer, det är ju tävling i påsk igen. 
Jag fick tillbaka skären till klippmaskinen från sliperiet idag, så det var dags att klippa klart lilla Bea. 
(null)
Alltså, hur lång päls på benen!! 
Helt galet. 
Men efter en timmes jobb ser hon nu ut så här!
(null)
Hon stod helt stilla & njöt när jag klippte henne. Det är nog skönt att vara av med all päls. 
Stephie har varit i Hökerum ikväll & nu ska jag gå ut & nattfodra med henne. Hon kommer förbi med ridstövlar, hjälm m.m
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0