Oskön & Huggkubb

Efter frukosten körde Bosse iväg sin motorcykel till Nässjö på service. 
Jag gick ut med Wilda. 
(null)
Hon har bra utsiktsställen nu när alla grenar är borta. 
Efter en halvtimme ville hon gå in & då tog jag en pw. 
(null)
När jag var halvvägs hörde Bosse av sig. Vi hade bestämt att han skulle ta tåget hem från Nässjö & så skulle jag hämta honom på Bankeryds station vid ett. 
Nu blev det ändrade planer & hans tåg skulle stanna i Jönköping om 10 minuter… (det gick inte vidare till Bankeryd)
Jag hade nog 20 minuters promenad hem men ökade på farten. 
Jag kände mig faktiskt väldigt oskön när jag kom ikapp en tjej, som var ute & sprang & jag powerwalkade förbi henne. Inte snällt men jag hade inget val 😅 Hoppas inte hennes självförtroende fick en för stor smäll. 
Vi gjorde ett par ärenden när vi ändå var i stan. Vädret varierade idag med & regnbågen visade sig. 
(null)

Vi gjorde laxfiléer med potatisklyftor, morot & palsternacka samt philadelphiaost med smak av vitlök och örter. Lagade så att det räcker till imorgon också. 
Efter maten tog Bosse fram motorsågen igen för att fixa en huggkubb så att vi kan klyva ved i vinter. 
Det blev Linden på baksidan som fick bli ännu lite kortare i rocken. 
(null)

(null)

(null)
Svintungt men nu är den på plats. 
Stephie hade en elev före mig & Sigge ikväll. Träningen gick bra, så skönt att det har "vänt" & känns bra igen. 
När jag kom in hade B gjort varsin räkmacka. 
(null)

Jag har fotat min stickning, men ingen kan ju se att det är en tröja (lång kofta) jag håller på med. Inte ens jag har riktig koll på den, jag följer mönstret men vet inte riktigt vad jag gör. Man stickar på rundsticka & börjar mitt på ryggen, det ska bli väldigt spännande att se det färdiga resultatet. 
(null)

Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0