Lucia

Vi vaknade tidigt (hm är 06.50 tidigt tycker ni?) & tittade  på Lucia på tv en stund innan jag gick ut i stallet. 
Jag vill helst att det ska ha börjat ljusna när jag släpper ut hästarna. Jag rekar lite först & kollar så att inte kossorna är på fälten runt hagarna. 
Jag pratade med Pia om korna när jag kom till ridhuset. Hon är också (givetvis) trött på att inget görs åt infångandet. 
Man kanske ska polisanmäla sa hon. Ja, vi har försökt, sa jag. Både Stephie och Bosse har suttit i världens längsta telefonköer men inte kommit fram till någon som kan svara. 
Pia fick i alla fall svar men fick istället ringa Länsstyrelsen. Dom lovade att ta tag i det på en gång. 
Hoppas man kan lita på dom…
Sigge var spänd i början av passet för en häst i hagen precis utanför körde galopprace. 
Men till slut kunde vi träna på. 
Han såg till och med lite trött ut efter. 
(null)

Bosse skulle iväg till Kjell efter maten och jag åkte med ner till Ica. Där köpte jag frimärken och postade lite julkort. 
Sen tog jag en pw hem. 
(null)

Tur att man inte är and & måste simma i det kalla vattnet. 
När jag kom hem städade jag. 
Hagarna blev mockade idag med när hästarna hade gått in. 
Nu är det Bönderna på tv:n, katten i knät och stickningen i händerna. 
Usch, inatt ska det bli -10 grader. 
Nattinatti 
Kram ♥️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0