Plusgrader, ishalka & julbak

Snön smälter bort i snabb takt här. Men det innebär också att det blir väldigt isigt och superhalt. 
Det var inte lätt att ta ut Charm till hagen i morse. Vi halkade lika mycket både han & jag men vi tog oss ut utan missöden. 
Jag red i ridhuset som vanligt, vågar inte rida ut förrän jag vet att dom förrymda kossorna är infångade eller skjutna. (Det verkar tyvärr vara den enda lösningen)
Bosse lagade maten idag & jag gjorde mördegen till skåneåsar under tiden. 
Det fick bli ett besök på Ica idag med för att köpa mandelmassa (till skåneåsarna) 
När hästarna hade gått in mockade jag hagarna igen. 
Sen kom Stephie upp en sväng & gosade hästarna. 
(null)

(null)

(null)
     -Åh, vad skönt! Klia mer där! 
(null)
😂 Han ser ut som en alpacka 😂

(null)

Sen gick vi in & jag bakade Skåneåsar och gjorde knäck. 
(null)

(null)
Några med mandel och några utan. Bosse vill ha utan & då säger jag att det inte är knäck utan ljus kola. Eller vad är det som definierar knäck? Jag vet inte & det spelar ingen roll egentligen. 
Det är inte mycket snö kvar här nu så vi får nog ingen vit jul i Kolaryd. 
(null)

God Natt 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0