Fredag igen

Så var det fredag igen. Skönt för alla som har en ledig helg att se fram emot. 
Men det är ju långtifrån alla. 
Ni ska veta att jag är tacksam för att vi hade möjligheten att pensionsspara som vi gjorde medan vi hade firman. Många gånger tänkte jag att jag hade behövt pengarna då istället men nu är jag naturligtvis jätteglad över hur det blev. 
I natt har det nästan blåst storm här, dagen har också varit blåsig men solig. Nu ikväll tar det i & blåser för fullt igen. 
Jag red Sigge efter frukosten. 
Övergångar mellan trav - "passage" - piaff går bättre nu. Han har lite svårt med takten när han går ner i piaff men när han väl är där gör han det bra. 
Jag fortsatte med att göra "dubbla" byten på trekvartslinjen (alltså två byten på en långsida typ) Det gick också bra. 
(null)

När jag kom tillbaka till stallet stod det en pall utanför verkstaden. 
Först trodde jag att det var fler solpaneler men sen såg jag att det var kraftfoder. 
Så det var bara att  bära in det innan jag gick in & drack kaffe. 
När kaffet var urdrucket tyckte Bosse att vi skulle äta för han var hungrig. Så vi gick från fikabordet till middagsbordet. Allt på en gång. Jag frågade om vi skulle göra fredagstacosen direkt så dagens matintag blev helt avklarat…
Men vi kom på att det saknades lite grönsaker så vi tog en promenad ner till Ica. 
Vi träffade Ester (igen) på hemvägen & pratade & skrattade en stund. Man skrattar nästan alltid med henne, härligt! 
Ikväll har jag stickat, jag måste ju bli klar med Stephies poncho snart.  Det är ju nu hon behöver den. 
Trevlig helg! 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0