Solpaneler

Vi skulle fått våra solpaneler veckan efter midsommar. 
Det fick vi inte. 
Men i början av December kom leveransen med solpaneler & har stått här sen dess. 
Inga montörer har dock dykt upp. 
Förrän idag. 
Vid elva dök det upp två killar här & satte igång. En av dom var ny på jobbet & gillar inte att klättra på tak (!?!)
(null)

(null)

Jag förstår honom, för jag gillar inte det heller. Särskilt inte när det är lite snö på & halt.        Men jag skulle ju heller aldrig söka ett sånt jobb då, haha. 
Sen började problemen när växelriktaren skulle placeras. 
Det var ju planerat att den skulle sitta på väggen uppe på loftet. Men då undrade dom om det blir varmt däruppe på sommaren & det blir det. Den får inte sitta varmt. 
Nere i foderkammaren får den inte plats. 
Ute kan den hänga men inte i solen…
Vårt förslag blev då i verkstaden men högt upp på väggen där för att inte vara i vägen. 
Men då får dom inte montera högre än att dom kan stå på backen….
Problem. 
Fortsättning följer imorgon. 
Solen sken hela dagen, så vi tog en promenad 
(null)
Det var minusgrader men jätteskönt i solen. 
Vi stod ute en stund sen & pratade med killarna & då blev jag kall. 
Så när jag kom in tog jag eldvakten tillsammans med Wilda. Det är så varmt & skönt att sitta nere vid kaminen. 
(null)

(null)

Vi längtar till våren nu. Vill sola & bada igen. 
(null)

Stephie kom efter jobbet och red Sigge. Jag krattade kanterna i ridhuset under tiden. 
Hemgjorda vårrullar blev vår kvällsmat & nu sitter jag & stickar. 
Tack för idag 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0