Hagbyte och skörd

Alfons har inte varit helt nöjd i sin hage. 
Alice beskrev honom som lite ängslig men snäll & det stämmer verkligen. 
Han har gått i "tredje" hagen & vandrat en hel del. 
Idag fick han byta hage med Bea. 
Det är lite för mycket gräs kvar i "tredje hagen" för Bea så jag hägnade av så hon får gå på cirka en fjärdedel så länge. 
Alfons blev så nöjd när han fick gå mittemellan Sigge & Bea. 
(null)

(null)
Usch och fy vad lerigt det är i hagarna, det är nackdelen med att det inte är ett par minusgrader. 
(null)
Bea var också nöjd. 
Bosse mekade bil åt Mats idag med & vi tog en kopp kaffe ihop innan jag gick ut på en pw.   Jag passerade Rickarp där Karin & Maggi har sina hästar. Dom var där så vi pratade en stund tills jag frös & skyndade hem. 
(null)

(null)

Jag gjorde en torskgryta till middag. I den är det morötter och purjolök. Det är ganska fascinerande faktiskt att i mitten av Januari kunna gå ut i växthuset och skörda färsk purjolök. 
(null)

När hästarna hade gått in mockade jag Sigges hage. Det var ett tungt jobb, längesen jag gjorde det plus blött & lerigt. 
Ingen ridning idag, vi behövde vila allihop tror jag. 
Nu ska vi bädda rent i sängarna & sätta på tvättmaskinen vid tre (på timern) inatt när elen är billig. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0