Padel & snöskottning

Med minusgrader på den regnblandade snön blev det en hård & hal snöskorpa på marken. 
(null)

Men ganska snart började det snöa på tvären, inga stora flingor utan små hårda korn. 
Inget väder man längtar ut i precis. Men har man hästar så är det bara att pallra sig ut. 
Stephie kom när jag stod & förberedde maten. Hon gick ut i stallet för att spåna en box för imorgon kommer "Alfons" som ska stanna i tio dagar. 
Halv två hade vi en padelbana bokad. Tim kom  också & vi spelade i 1,5 timme. 
(null)
Det är längesen vi spelade nu och jag var definitivt ringrostig. Skitdålig om jag ska vara ärlig. Men kul är det ändå. 
När vi kom ut insåg vi att det hade snöat mycket. Bilarna var täckta med snö och vi fick ta fram snöskyffeln när vi kom hem. 
Bosse skottade & jag lagade mat. 
Fläskfilé med hasselbackspotatis & vitlöksbröd blev det idag. 
Jag tog kvällsskottningen och nu hoppas jag att det inte kommer mer. 
(null)

Time to sleep. 
(Fast först nattfodra och duscha) 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0