Ut med julen

Idag åkte julen ut. 
Vi klippte av hälften av grenarna på julgranen & kastade ut den sen via balkongen. 
Alla ljusstakar och tomtar är nu förpassade till källaren ett år igen. 
Nu ser vi fram emot att det blir ljusare & ljusare & förhoppningsvis snart varmare. 
Vi eldar på här hemma för att ha det någorlunda varmt. I helgen eldade vi inte av olika anledningar (någon måste ju kunna lägga i mer ved var tjugonde minut) & då var det kyligt här inne. 
Jag är så nöjd att jag stickade min tjocka långkofta. Den är välanvänd. Mina julklappstofflor är också på jämt för att inte förfrysa fötterna. 
Alfons är en lite ängslig häst, så jag lägger Beas frukost och lunchhö nära A:s hage. Så dom står nära varandra & äter fast med ett staket emellan. 
(null)

Nu är det grönt på gräsmattan igen. Nästan all snö är borta. 
(null)

Wildas beteende är ganska olika mot Bosse och mig. 
Hon brukar gå upp i Bosses knä på dagen och prata allvar med honom samtidigt som hon stirrar honom djupt i ögonen. 
(null)

Mig kommer hon till på eftermiddag/kväll & ska sova i knät. Inget snack oss emellan. 
(null)

Idag var det kvällsridning. Stephie kom efter jobbet & så red vi tillsammans. 
Tyvärr är det ju många som rider därinne på kvällstid. Vi var fem stora hästar där & då är det inte lätt att planera sin ridning. 
Jag är ju bortskämd med att kunna rida på förmiddagarna & ha ridhuset för mig själv. Men nu ska jag rida med Stephie den här veckan när Alfons är här. 
Sigge var gullig & gav mig flera blöta pussar efteråt. Sötnosen. 
(null)

(null)

(null)

Nu är klockan strax 22 så jag ska gå ut & natta hästarna & duscha innan jag går & lägger mig. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0