Staket & städning

Mina morgonsysslor i stallet tar nästan en timme inklusive en cykeltur upp till Anderssons för matning av katt & tillsyn av automower. Den är inte vidare automatisk deras gräsklippare, den hittar aldrig tillbaka till sin laddstation utan kör tills den dör. 
Sen får jag bära ner den för laddning. 
Efter frukosten delade jag av en hage så att Bea får en bit som Sigge har betat av en del i. Hon ska ju inte äta så mycket gräs. 
Sigge var lite konfunderad först, när hans hage hade blivit så liten, men då visade jag honom att jag hade öppnat upp till en hage till. 
(null)

(null)
I den hagen växer gräset högt så han blev mer än nöjd. 
Jag påbörjade städningen sen. Hann med nerevåningen i alla fall. 
Sen ville jag rida för att "hinna" det innan maten. Stephie kom till ridhuset när jag hade värmt upp, hon hade med ett nytt träns. 
Ett Finesseträns. 
Vi bytte träns efter halva passet. Enkelt beskrivet så är det ett väldigt tjockt/mjukt nackstycke på Finessetränset. 
Sigge verkade trivas med det, han kändes lite mer "avslappnad" i nacken. 
Efter lite mat åkte vi ner till huset. 
Vi slipade på väggarna i hallen och tog bort golvlister i sovrummet. Sen kom Bosse (från flygklubben) & då tapetserade vi i hallen. 
Halv sex tog vi fredagkväll & åkte hem, duschade &  tog ett glas vin till den grillade kycklingen. 
Liljorna börjar blomma här nu. 
(null)

(null)

(null)

Den röda har inte slagit ut än. 
Nu ska jag ta kvällsrundan till hästarna och Anderssons katt. 
Trevlig helg på er! 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0