Inbrott & Premiärdopp

Bosse började dagen lite dramatiskt med att han fick ett telefonsamtal om att dom hade haft inbrott på flygklubben under natten. 
Han lämnade frukostbordet och åkte direkt. 
Stephie kom i samma veva och tog på sig ridkläderna. Hon red Sigge i ridhuset & jag krattade kanterna under tiden. 
Jag tog upp mobilen för att filma lite och råkade klicka på fb-appen & såg då att det hade varit stölder i flera trädgårdar i husen nere vid Stephies hus. 
Va fasen! Varför kan inte folk skilja på Mitt och Ditt????
Vi gick/red ner till huset för att se så att inget var stulet hos dom. 
(null)
Som tur var verkar allt orört där. 
(null)

Sigge fick bada efteråt och Stephie tog en dusch. Det var varmt i solen men blåste lite kalla vindar ibland. 
Efter kaffet åkte vi till Elgiganten för att hämta deras nya tvättmaskin. Vi stannade på Ica Maxi med & köpte mat. 
Jag blev avsläppt hemma för att laga mat medan dom åkte ner till huset för att lasta av och jobba lite. 
Jag gjorde laxfiléer med philadelphiaost med potatisklyftor och diverse grönsaker (broccoli, morot, blomkål och romantica tomater)
Efter maten satte vi oss ute i solen. 
Det var så varmt och skönt att jag bestämde mig för att det var dags för ett premiärdopp i poolen. 
(null)
Så nu är det avklarat, +28 grader i vattnet så det var ingen köldchock att hoppa i. 
Sen tog vi en promenad med. 
(null)

Nu är jag nyduschad & sitter i soffan framför teven men den funkar inte. 
Det är fjärrkontrollen som har lagt av. Den tar inte laddning längre…
Vi får fixa det imorgon. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0