Sveriges Nationaldag

(null)

Idag hissade vi flaggan nere hos Stephie och Danne. Vi har ju ingen flaggstång. 
Vi gick ut en sväng med Sigge först, det var riktigt varmt redan tidigt på morgonen. 
(null)

Sen åkte vi ner till huset och fortsatte med renoveringen. 
Vi gipsade taket i köket. Det är det absolut tråkigaste och besvärligaste jobbet jag vet. 
Tak är inte roligt att renovera. Behåll alla gamla tak! 
Nu är stora delar av taket klart i alla fall. 
Jag åkte hem lite tidigare än dom andra och började laga mat. 
Vi åt grillspett med kyckling och fläskfilé med ugnsrostad färskpotatis med parmesan på. 
(null)

(null)
Till efterrätt åt vi jordgubbar med glass. 
Bosse åkte till flygklubben sen och Stephie, Danne och jag åkte ner & spacklade taket, oljade limträbalken, vattnade deras jordgubbsland och så körde Stephie med deras nya röjsåg. 
(null)

När vi var klara tog jag en pw. 
(null)
Ridskolehästarna var släppta på bete & såg ut att njuta för fullt. 
Jag passerade stallet vid Labbarp på vägen hem & pratade lite med Frida där. 
Hennes häst är skadad & har vilat & gått i liten sjukhage i tolv veckor nu & ska gå så minst sex veckor till. Så tråkigt! 
Bosse & Wilda var ute när jag kom hem & vi satte oss på uteplatsen & tog ett glas vin & spelade en yatzy. 
(null)

Det var allt för idag. 
Sov gott 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0