Ut genom fönstret

Igårkväll var jag jättetrött & somnade när vi tittade på nyheterna. 
Bosse hade fönstret öppet för att få in lite frisk luft till natten. Han skulle stänga det innan han somnade. 
Plötsligt vaknar jag av att han ropar
-Nej Wilda! (Jag inser att Wilda har hoppat ut)
& när jag tittar upp hoppar även Bosse ut genom fönstret…
Dörrarna är ju larmade så han tog snabbaste vägen ut. 
Dom var snart inne igen båda två. 
Men då var det inte lätt att somna om. 
Jag lyssnade ganska mycket på ljudboken under natten och vaknade sen med dunderhuvudvärk. 
Ute ösregnade det. 
Jag kan inte ta Alvedon eller Treo på fastande mage så jag var tvungen att fixa stallet & Anderssons katt innan jag åt frukost med 2 Alvedon och en Treo. 
Det hjälpte. 
Så efter lite vila & lite kattrastning hämtade jag in Sigge och tänkte longera honom. Men sen kom jag på att jag ska träna för Mattias på tisdag så det var bäst att rida. Jag är definitivt i en svacka med min ridning, känner att inget känns bra alls. 
(null)
Bild från igår för så här fint väder var det inte idag! 
(null)
Älskar min häst i alla fall (fast jag inte kan rida) 
När jag tog av tränset såg jag att nosgrimman var lite trasig. Lika bra att åka & köpa en ny på en gång. 
Så planen var Hööks & sen City Gross. 
Men jag körde fel & hamnade på City Gross först. Skit samma tänkte jag & gick in & plockade på mig det jag skulle ha. 
Alkoholfri Staropramen & tre paket glass (sandwich och dajmstrut) till extrapris. 
Men hur smart var det? Köpa glass som ska ligga i bilen & smälta..
En snabb visit in på Hööks visade att det inte fanns någon sån nosgrimma så jag åkte hem igen. Kunde ju verkligen inte stanna på ett ställe till utan det får bli en sväng till Charlies imorgon. 
Vi hade rester kvar från gårdagen som vi värmde & åt när jag kom hem. 
Sen städade jag, tränade ett pass pilates och tog en pw. 
På kvällen åt vi lite kex & ost. 
(null)

Trevlig helg! 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0