Kattong

Idag var snön borta när vi vaknade. Det regnade fortfarande när jag släppte ut hästarna. 
När jag tog in dom igen för att rida var det uppehåll. 
Ridningen kändes bra, jag känner att pilates träningen gör en hel del för min sits & det är kul. 
Efter kaffet tog vi en promenad runt Målskog-Rickarp. Det var lite kallt för det började blåsa mer & mer. 
Medan vi lagade mat lekte Wilda i ett flingpaket. 
(null)

Katt i kartong = Kattong
Här i Småland pratar dom ju så. 
Kattong & Fössta tossdan i mass, massipantåta och så vidare. 
Så småländsk kommer jag aldrig bli. Gillar inte heller uttrycken Nycklen, Cyklen osv. 
Vi fick ett väderomslag på eftermiddagen, plötsligt snöade det igen. 
(null)

Jag vattnade blommorna & plockade lite här inne sen & förberedde för fröplantering. Vi var & köpte lite frön & jord häromdagen. Förhoppningsvis ska både växthuset och trädgårdslandet vara fullt av grönsaker & när i sommar. 
Jag kämpade med stickningen ett par timmar på kvällen. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer
Postat av: P

Wilda ser ut som Pettsons katt Findus! :)

Svar: Ja det har du rätt i! 😂
ullebullesliv.blogg.se

2023-03-16 @ 13:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0