Mer krångel & mer snö

Det var -11 grader i morse, inte skönt alls. 
Jag släppte ut hästarna vid halv åtta, vill hinna få ut dom innan killarna ska upp på taket. 
Men dom gör sig ingen brådska på morgonen precis. Dom dök upp efter nio och satt kvar i bilen nästan en halvtimme. 
Det är lite frustrerande faktiskt, vi skulle haft det här klart veckan efter midsommar….
Sen satte dom fart i alla fall. 
(null)

Wilda var kanske ute i fem minuter idag, sen ville hon in igen. Det är för kallt med snön. 
(null)

Jag körde min pilates på förmiddagen. 
Bosse fick gå ut & sätta upp några reglar som förstärkning där växelriktaren ska sitta. 
Efter maten tog jag en pw, det var riktigt kallt i blåsten. 
(null)

Baksidan av stallet, garaget och verkstaden är nu klart med solpanelerna. Sen började dom dra elkablar, då gick Bosse ut igen för att ha lite koll. 
Tur var väl det för annars hade dom monterat upp FEL växelriktare på FEL ställe. 
Det är inte många rätt där. 
Hästarna kunde gå in vid halv fem & sen gick jag ut en halvtimme senare & gjorde iordning honom & red. 
Ridhuset är under all kritik, hårt & knöligt bitvis. Sigge kändes inte alls bra. Möjligen (troligen) på grund av underlaget. 
Stephie kom förbi ridhuset en stund men som sagt, det var inte läge att träna idag. 
Nu på kvällen har det börjat snöa igen, stora fluffiga flingor. Så imorgon blir det nog snöskottning igen. Det blir nog också problem att få upp dom sista solpanelerna på framsidan av stalltaket. Eftersom dom inte går upp på taket om det ligger snö där. 
Det här kommer aldrig bli klart känns det som. 
Fortsättning följer
Nattinatti 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0