Omkullkastade planer

Jag tänkte ta Sigge till ridhuset efter frukost & göra ett försök att longera honom. 
Men då såg jag det här meddelandet på Facebook. 


(null)

Alltså, hur trött blir man?? !!!!
Med jämna mellanrum dränker hon ridhuset så det ser ut som ett träsk därinne. 
Jag som absolut måste kunna gå in där nu när Sigge inte ska ridas på några dagar. 
Jag gick över och kollade läget & det var till och med värre än jag kunde föreställa mig. 
Inte en chans att ta in en häst där. Till och med tveksamt om det går på flera dagar. 
Sur & arg gick jag på en pw istället för att rehaba hästen. 
(null)
Jag passerade en trädgård som var proppfull med krokus och gulsippor (?) Hela gräsmattan var verkligen full. 

(null)

Kjell kom strax efter att jag kom hem & vi tog en fika innan han & Bosse gick ut i verkstaden för att serva hans bil. 
Jag åkte & handlade & lagade mat sen. 
Vi åt kycklingen med pesto, tomat och mozzarella och till det potatismos. 
Jag körde ett pilatespass efter maten. 
Resten av eftermiddagen ägnade jag åt tvätten & lite annat pyssel här hemma. 
Bosse åkte på möte på flygklubben på kvällen, då kom Wilda & la sig i mitt knä & vi hade en lång mysstund. 
(null)

(null)
Hon har varit lite "sur" på mig sen vi var hos veterinären, troligen på grund av medicinen jag smörjer på tandköttet morgon och kväll.  Men nu var vi visst vänner igen. 
Jag ska gå ut i stallet nu & stretcha & rykta Sigge en stund innan jag nattar dom. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0