Veterinärbesök

Idag var det Sigges tur att besöka veterinären  
Vi lastade honom vid halv ett & körde mot Hjo till Enars veterinärklinik. 
Vetcheck och tandkoll skulle göras. 
Sigge är en buse att springa med och att longera så det är inget man ser fram emot att göra precis. 
Stackars Stephie brukar alltid åka på det men idag var det Bosse och jag som åkte. 
Jag gjorde ett bra försök men vi fick ge honom lite lugnande för att kunna lina honom i något annat än passage eller bocksprång. 
Det fanns inget att anmärka på även efter böjprov. 
Det enda Enar såg var att ryggen var lite orörlig precis "under sadeln " 
Han klämde & funderade lite fram och tillbaka. 
Munnen såg bra ut, inga jättevassa tänder men han slipade till det som behövdes.  (null)
Jag fick hålla hans huvud en stund när han var som tröttast. 
Plutten 
När tänderna var klara hade Enar tänkt klart angående ryggen (eller var det så att han gav mig tid att tänka klart) 
Han tyckte att vi skulle behandla. Så det gjorde "vi". 
Nu blir det ingen ridning på tre dagar. Jag ska försöka motionera honom lite från backen. 
Sigge piggnade till lite när vi kom ut i solen. 
(null)

Som tur var hade vi mat färdig som vi bara kunde värma när vi kom hem. 
Det har varit typ vårväder hela dagen så vi tog en promenad efter maten. 
(null)

Men det mulnade på mer & mer medan vi var ute & ikväll ska det börja regna. 
Jag har kört dubbla pilatespass ikväll & nu är det tid för kvällsfodring. 
Nattinatti 
Kram ❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0