Drygt tolv kilometer

Inget regn idag, "bara" storm.

Sigge och jag började bra idag, sen när jag bara skulle göra ett byte till åt varje håll så slutade byteshjälpen att fungera. 
Vet inte vad som hände men plötsligt fattade han ingenting…,
Det ordnade upp sig & efter en stund pratade vi samma språk igen & avslutade med två bra byten och en stund med riktigt fin trav. 
Efter en kopp kaffe med ett par riskakor gick vi ut för att försöka hitta ett elfel. 
Garageportarna gick plötsligt inte att öppna. Som tur är är ju Bosse väldigt händig och fixar det mesta. 
Så nu var det bara att krypa upp i "vindshålet" i verkstan och krypa över dubbelgaragetaket för elen är dragen längst bort mot stallet. 
(null)

(null)
Allt gick bra, elen är fixad och inga skador på guben. Är alltid rädd att han ska skada sig på något sätt när han ska klättra, krypa & krångla. 
Vi stängde av vattnet i växthuset också & blåste rent den vattenledningen. Flyttade också all planteringsjord & krukor från garaget till växthuset. Istället fick min cykel plats i garaget. 
Bosse & jag tog en lite längre promenad framåt kvällen. 
(null)

(null)
När vi var halvvägs hörde Stephie av sig & undrade om vi skulle gå ut och gå. Så jag hämtade en reflexväst hemma och gick vidare ner till dom & tog en promenad till. 
(null)
Drygt tolv kilometer har det blivit idag. 
Nu ska jag mata & natta hästarna, ta en dusch och sen är det sovdags. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0