Kantareller i massor

Det här blir ett kort inlägg. Klockan är 00.15 & vi har rensat kantareller i all evighet   

Jag tränade Sigge för Stephie på förmiddagen. Det var svettigt "svårt" & roligt och gav mig absolut någonting att träna vidare på i veckan. 
(null)

S&D kom med in & tog en snabb fika efter. Sen åkte vi ner till dom och dit kom också Tim. 
Dom plockade bort en del av golvet i hallen för VVS.aren ska komma i veckan & koppla lite rör där. 
(null)

Stephie och jag rensade rabatter under tiden. 
B & jag åkte hem sen & fixade en snabb middag bestående av omelett och bacon. 
Sen åkte blivit till Tenhult och hämtade upp Kjell som lovat oss en tur i skogen med kantarellplockning.  Han har kvar sin föräldragård (fast han bor inte där) med en massa skog. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Det märks att han känner sin skog & vet var svampen växer! 
Vi hittade massor av både vanliga kantareller och trattkantareller! 
Irene (Kjells fru) bjöd på kaffe sen innan vi åkte hem. 
I bilen på väg hem fick jag ett sms från Ester som undrade om vi ville ha kantareller 😅
Så vi stannade till där och hämtade ytterligare en påse!
Vi gosade också med deras nya lille kattunge Viggo. Så söt är han! 
(null)

När vi kom hem satte vi igång att rensa svampen. Jag satt i 3,5 timme… Bosse stod vid spisen en lång stund. 
(null)

(null)
Det här är bara en bråkdel av allt vi hittade. 
Nu är det sovdags. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0