Många små ärenden & suturer

Sigge och jag jobbade mest i trav idag. Skänkelvikning, öppna & sluta varvat med tempoväxlingar. 
Bosse hämtade upp Stephies bil medan jag red & hissade upp den på liften. Den ska servas och besiktigas och B kollade vad som behövde inhandlas för servicen. 
Så efter kaffet åkte vi in till Jönköping för diverse inköp. 
Vi började på Granngården med att köpa en säck morötter till Sigge 
(null)

Rusta ligger precis brevid & där var det nedsatt pris på handdukar, en ny dörrmatta till uthuset och kattgodis. 
På Biltema köptes bildelar & sen åkte vi upp till A6 & åt mat. 
Nästa stopp blev Ö&B där vi inhandlade en ny visp med bunke. 
(null)
Våran gamla visp har gått sönder så det behövdes en ny. 
Hos skomakaren hämtade Bosse ut sina nylagade mc-stövlar. 
Till sist stannade vi till på Willys som sålde Gevaliakaffe billigt. 
Sen var vi klara för idag. 
När vi kom hem tog jag in hästarna och sen var det dags att leka undersköterska. 
Bosse tog bort en knöl i huvudet förra veckan & nu var det dags att ta stygnen. 
Men jag undrar vilken sykurs som den läkaren har gått på. Fyra stygn som han hade dragit åt stenhårt… Det var inte lätt att få in suturkniven där inte. Jag blev nästan lite svettig innan det var klart, men till slut fick jag bort alla 
(null)

Då ringde Stephie som hade kommit hem från jobbet & ville ha promenadsällskap. Så jag byltade på mig en massa kläder (för det var iskallt ute) & gick ner till henne. 
(null)
(Suddig bild tagen i farten) 
(null)
Det hann bli kolsvart innan vi var hemma igen. 
Resten av kvällen har jag suttit i soffan och stickat. 
God Natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0