Mina kära & grannens sopor (?!)

I morse somnade jag om och vaknade inte förrän tio över åtta. 
Hästarna får ju sen kvällsmat av mig så dom överlever. 
Jag släppte ut hästarna i lite morgonsol men innan jag hann in ösregnade det. 
Det har växlat mellan sol & regn idag men blåsten har varit hård hela dagen. 
Stephie kom & drillade Sigge och mig. Med fokus på slutor och mest på mig & min hjälpgivning. Svårt men roligt! 
(null)

Innan vi kunde släppa ut Sigge igen fick jag gå ut & samla ihop grannens sopor från hans hage (och våran gård) 
När det stormar ute blåser deras soptunnelock upp och framförallt deras plastsopor blåser ut i hästarnas hagar. Dom slänger allt "löst" i tunnan så det är massor att gå & plocka! 
Jag är SÅ trött på det! 
Jag avslutade det hela med att knyta fast deras soptunnelock med hösnören. 
Hoppas dom fattar vinken. 
Dom bryr sig aldrig om att plocka upp något eller stänga locken. 
Vi tog en kaffe & sen började Stephie och jag laga mat. 
Tim kom hit & fixade med sin bil tillsammans med Bosse. Vinterdäcken (utan dubb) är på nu & det är skönt. 
Danne kom sen med & vi åt allihop, fläskfilé och hasselbackspotatis. Vi slog till med lite chokladmousse till efterrätt också. 
Jag körde ett dubbelpass med styrka på kvällen och efter det 2,5 km på crosstrainern. 
Wilda gjorde skäl för sitt namn när hon kvällsbusade med Bosse 
(null)

Hon ser ju helt galen ut! 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0