Pillow speakers

För många år sen, när Tim var liten, köpte jag Pillow speaker till honom. Han ville lyssna på musik när han somnade & dom här högtalarna/lurar lägger man under kudden. 
(null)

Jag själv lyssnar ju på ljudböcker på nätterna. Men med hörlurar i öronen & eftersom jag sover på sidan eller magen så har jag bara en lur i åt gången. Får alltså byta öra varje gång jag vänder på mig. 
För några år sen mindes jag Tims lurar & köpte ett par egna. 
Men då hade jag en annan IPhone (6) med ett litet runt uttag för hörlurar. 
Till min nuvarande (12) passar inte lurarna…
Men häromdagen pratade jag med Tim om det & då sa han man bara kan köpa en adapter. 
Det hade jag ingen aning om, men nu har Tim fixat en sån till mig.
Tack! 
(null)
Så skönt att slippa lurar i öronen. 
Nog om det. 
Jag hade klockan på 06.15 imorse men vaknade av mig själv 06.14. Hur lyckas man med det?? 
Jag gjorde mig iordning & åt frukost innan jag gick ut i stallet. Sigge fick äta lite frukost medan jag mockade. 
Sen gick vi till ridhuset. Där var det dags för simlektion, det var övervattnat igen, grr …
(null)
Man blir så trött. 
Vi fick klafsa runt i geggan inomhus & tränade mest halvhalter, form & skolor. 
(null)
Vilka åsneöron han fick på denna bilden! 
Klockan tio kom Rolf, vår hovslagare. 
(null)
Nu är båda hästarna fina om fötterna. 
Efter kaffet åkte vi ner och lastade spån, köpte 18 balar inför vintern. 
När dom var inlastade drog Vi-butikerna transporten och Bosse satte på vinterdäcken på den. 
(null)

Jag tvättade av sommardäcken & packade in dom för vintern. 
Vi åt soppa nä vi kom in & jag tog en powernap i soffan efteråt. Är ju inte van att gå upp så tidigt längre, haha ! 
Vi åkte till Ica sen & lyckades nog få med mat hem för hela veckan. 
Sen satte jag mig med jobbet igen, tänkte gjort det färdigt idag, men någon hade helt andra planer. 
(null)

(null)

Först satt hon alltså mitt i vägen, jag försökte skriva på verifikationerna men då bet hon tag i pennan. 
Sen kröp hon under filten som jag hade över benen & bestämde att vi skulle ha mysstund istället för att jobba. 
(null)

Vi gjorde varsin hamburgare på kvällen. Rödlöken jag skar hade lite kärlek (ett hjärta) i sig. 
(null)

(null)
Hamburgaren blev god & till och med jag drack en öl till. Jag dricker ju nästan alltid vatten annars  
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0