Skomakaren & MrRice

Idag red jag inte på förmiddagen som jag brukar. 
Bosse skulle in till Ryhov (sjukhuset) för att göra en ultraljudsundersökning av hjärtat. 
Jag passade på att åka med och lämna in mina ridstövlar hos skomakaren. 
(null)
"Skenan" som sitter bak på stöveln har blivit synlig. Så nu ska skomakaren fixa det & sy på en ny "tunnel" där. 
Jag gick in på Hööks med där jag köpte en ny slickburk och ett par speciella vantar. Dom är liksom gummibeklädda så jag kan ta ur isen ur vattentunnorna med vantarna på. Skönt! 
En sväng in på A6 hann jag också innan Bosse var klar. 
Vi köpte med mat från MrRice som vi åt när vi kom hem. Eller jag åt hälften för jag hade ju ridningen kvar & kan inte rida med en massa mat i magen. 
Det var tur att jag red senare idag för det hade varit stora vattensamlingar i ridhuset på morgonen/förmiddagen. Bevattningen funkar väldigt dåligt… rättare sagt så sköts det urdåligt. Ingen koll utan man bara öser på med vatten oavsett hur underlaget ser ut. 
Men mycket hade sjunkit undan när jag red. 
Sigge var pigg idag, då vill han gärna springa fort istället för att använda sin energi till att samla sig. Men han var duktig & lyssnade rätt bra ändå. 
(null)

Efter en kaffe tog Bosse och jag en pw. 
Det var ett härligt ljus ute när vi gick iväg. Solen sken samtidigt som himlen mörknade där molnen drog in. 
(null)

När vi kom hem åt jag upp resterna av min mat. Jag väljer alltid cashew chicken på MrRice, älskar den. 
Wilda hittade ett nytt mysigt ställe idag. 
(null)

(null)
Så söt 😻
Hon gillar kojor & värme så det här var ett perfekt ställe. 
Nattinatti 
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0