Ut i rådjursskogen

Sigge och jag gick ut i skogen idag. Det är inte så många kossor ute längre tack och lov. 
Men rådjur. 
Det är två rådjur som håller till på fälten runt här. Vi ser dom varje dag och naturligtvis kom dom springande brevid oss när vi skrittade. 
Sigge tittade bara & höll sig lugn faktiskt. 
(null)

(null)
Det är riktigt höstigt i skogen nu. 
Vi hade precis druckit upp kaffet när det kom en lastbil med leverans av kraftfoder. 
(null)
Skönt att ha det hemma med nu, det räcker till en bit in i januari. 
Lunchen bestod av korv & makaroner idag. Inte så gott men det går ner. 
Jag tog en pw sen. 
(null)

När jag kom tillbaka plockade jag ner staketet till Beas lilla extra hage. Plaststolparna mår inte så bra av att stå ute på vintern & hon går bara i den hagen på sommaren. 
Sen röjde jag rabatten. Petuniorna var i stort sett vissna, tagetesen var fortfarande ganska fin men jag rensade bort allt. 
Så nu är det också klart för vintern. 
Sen gick jag in och dammsög & körde ett styrkepass. 
Stephie ringde efter jobbet & ville ha promenadsällskap. Så jag klädde på mig varmt och drog en reflexväst utanpå & gick ut för andra gången. 
Bosse var iväg på ett möte på eftermiddagen inne i stan & var snäll & hämtade mina ridstövlar som var färdiga hos skomakaren. 
(null)
Han (skomakaren) är bra. Han vet att det är bråttom när man lämnar in ridstövlar eller andra hästrelaterade grejer. 
En tallrik havregrynsgröt blev min kvällsmat. Enkelt & smidigt. Gott tycker jag faktiskt också. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0