Uteplatsen stängd för i år

Idag har vi stängt ner poolen och uteplatsen. Det är mycket som ska göras innan vintern (hemska tanke) kommer. 
Vi började med att dammsuga poolen och börja tömma den på vatten. 
(null)

Sen är det mycket vatten som ska stängas av & system som ska tömmas. 
Uteduschen ska tömmas, skruvas ner och bäras ner i källaren tillsammans med parasoll och stolsdynor. 
Nere i källaren är det ölkylen som ska tömmas och diverse vattenkranar som ska stängas som går till vattnet i baren. 
Vattnet till pumphuset ska också stängas & det görs i pannrummet. 
Herregud, jag kommer aldrig komma ihåg alla kranar hit & dit & i vilken ordning allt ska göras. 
(null)

Sen skruvar vi av benen på bordet & fäller ihop stolarna & stuvar in dom i baren ihop med poolstegen och dynlådan. 
(null)
Sen slår vi in allt i en presenning som sätts fast med alla tillåtna medel, häftpistol, rep, spik och spännband. 
Möblerna från framsidan får flytta till baksidan & stå under tak. 
Vi drog också "stormlinor" över växthuset (för säkerhets skull) och jag tog in 16 paprikor. 
(null)

Grönsakslandet har gjort sitt för i år och jag grävde upp dom sista morötterna. 
(null)

När vi var klara var poolen äntligen färdigtömd 
(null)

Efter maten åkte Bosse till flygklubben och jag tog en promenad med Stephie och Danne. 
Vi har haft soligt här idag om än ganska blåsigt och kyligt. 
(null)

(null)

Okej, vi är nu på ett sätt klara för vintern men på ett annat sätt inte alls redo. 
Var tog sommaren vägen? (Vilken sommar?)
Men jag ska inte klaga för mycket. Det är så himla skönt att vara frisk och att jag hade möjligheten att sluta jobba. Att själv få bestämma över min tid. 
Jag är väldigt tacksam över det faktiskt 🙏🏻
(null)

God Natt från oss 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0