Blandad väderlek

Det regnade när jag gick ut i stallet på morgonen. Båda hästarna fick regntäcken på innan dom gick ut. 
När jag satte mig för att äta frukost sken solen  istället. 
(null)

Blå himmel plus vita moln. 
(null)
Mörkare moln som sen blev nästan svarta när regnet kom. 

Sigge kändes fin idag, bra uppe i formen, rena byten och luftig trav. 
Stephie kom precis när jag var klar & vi gick in & lagade lunch. 
Spagetti med kasslersås åt vi idag. 
Hon åkte vidare sen för att jobba hos samma kund som igår. 
På eftermiddagen fixade jag lite i stallet och gjorde ett stort röj i växthuset. 
Vi planterade ju alldeles för mycket tomater. Så mycket att vi nu får slänga massor som tyvärr har hunnit bli dåliga. 
Bosse kom hem vid 23-tiden igårkväll. Wilda blev vild av glädje & busade ordentligt med honom innan hon somnade spinnande tätt intill 
Idag har dom tagit det lugnt båda två. 
(null)
Bosse körde 140 mil igår så det är inte konstigt att han är seg idag 😴
Ute blåser det halv storm och regnar. Hösten är definitivt här. Å andra sidan har vi ju haft höst halva sommaren också…
Dags att ta på regnrocken och gå ut till pållarna. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0