Födelsedagsfika, ensilage & magont

Jag orkade inte skriva igår så här kommer en tvådagarsblogg. 
Klockan ringde tidigt igår, jag hade tid hos tandläkaren 08.40. Det var bara en "efterkoll" på odontologiska efter visdomstanden dom tog bort. Allt såg bra & helt läkt ut, skönt. 
Vi skulle hämta ensilage på kvällen så vi drog ut transporten och tömde den på spån och inredning. 
Sen åkte vi upp till Rickarp där Karin och Maggi har sina hästar. Både för att låna deras transport och säga Grattis till dom på födelsedagen. 
Dom bjöd på gott fika med. 
(null)

På eftermiddagen lagade jag mat (en fläskytterfilégryta) för att ha något att äta när vi var klara med ensilaget. 
Vi åkte med dubbla bilar & transporter & Stephie, Tim och Danne följde med.  
Balarna väger mellan 30-40 kg så det var väldigt skönt att både Tim & Danne som är starka var med. 
(null)

(null)

Vi gick in & åt allihop när vi var klara & sen skjutsade jag hem dom andra tre. 
När jag kom hem gick jag till stallet för att nattfodra. Då såg jag att Sigge inte mådde bra. Han ville inte äta & stod & flåsade & var lite svettig. 
Ingen temp & han hade bajsat sen han kom in men det var ganska tyst i magen. Stephie kom upp & vi enades om att det nog var kolikkänning han hade. 
Vi tog honom till ridhuset & jag gick med honom medan Stephie pratade med veterinären. Ganska snart bajsade han igen & det började kurra mer i magen. 
Efter en stund blev han mindre flåsig med & vi gick tillbaka till stallet. 
Jag gick ut en timme senare (23.30) & tittade till honom & han "sa" att han mådde bättre
(null)
Jag tog med honom till ridhuset igen för säkerhets skull & gick med honom i 20 minuter till. 
Jag vågade inte lita helt på att det var "över" utan gick ut igen 02.30. Som tur var såg han fortfarande pigg ut. Så sen försökte jag sova lite fram till 07. 
Idag har jag inte fått så mycket gjort, jag har bara varit trött. 
Jag joggade Sigge lite på förmiddagen för att hålla igång magen. Han har varit som vanligt hela dagen tack och lov. 
Jag försökte pigga upp mig både med kaffe och en smoothie men det gick inget vidare. 
(null)
Jag har bara rensat lite rabatter & slappat idag. 
S&D kom upp en sväng på kvällen för lite kvällsmys 
(null)

Nu hoppas jag att jag kan sova. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0