Fredag igen

Det är fredag igen. 
Skönt för att alla som är lediga i helgen, vilket inte alla är. 
Jag är ju liksom så lyckligt lottad att jag har "lördag hela veckan"
Dagens ridning kändes ungefär lika bra som igår. Traven snäppet bättre än galoppen men bra byten på slutet. 
Sigge gillar inte att bli longerad, vilket innebär problem hos veterinären varje år när han ska longerad för vetcheck. 
Så nu har jag börjat att longera honom några varv EFTER ridpasset. När han är lite trött och avslappnad. Det funkar jättebra! Jag hoppas att jag kan avdramatisera det och så småningom kan longera honom före ridning eller bara longera lugnt & fint. 
Efter kaffet tvättade jag transporten och städade ur den inuti. 
Huset blev också städat idag, fint inför helgen. 
På kvällen tog vi en promenad ner till S&D, dom höll på att rensa sina jordgubbs & hallonland. 
Dom hängde med på en femkilometersrunda där vi blev lite blöta av regn på slutet. 
(null)

Vi gjorde kebab på kvällen & jag drack ett glas rosé till det. 
(null)

Wilda har en annan definition av fredagsmys. 
(null)

Trevlig helg allihop! 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0