Kokaos och kräftskiva

Idag har det  varit sommarvarmt här. 
Jag gick till ridhuset med Sigge som vanligt efter frukosten. 
Då kom en tjej som har häst där och berättade att det hade varit lösa kossor (ungdjur) där på gården under natten och morgonen och stökat till det ordentligt. Dom hade förstört ett flertal staket till hästhagarna och trampat runt överallt. 
Bonden har släppt kor i skogen nu som han hägnade in för ett tag sen. 
Men han har ju bara dragit en tråd (alla andra hagar har tre taggtrådar den här har en vanlig ståltråd) 
Kossorna släpptes dit i fredags & redan då rymde några & skrämde en häst så den sprang igenom staketet & stack från sin hage. 
Man undrar ju hur det här ska sluta….
Inte kul alls. 
Ridningen gick bra & vi var båda svettiga när vi gick hem i värmen. 
Jag passade på att ta en längre pw sen, Bosse var på flygklubben och Stephie hade en elev. 
(null)

Jag passerade en dam som brukade hälsa på en man på Ekåsen när jag jobbade där. Hon är så härligt pigg och glad, 83 år gammal men bor kvar i sitt hus & sköter allt själv. 
Hon var ute & fixade i sin trädgård och vi pratade en stund. Med mig därifrån fick jag två plantor (blommor) som heter Purpurklätt. 
Hon berättade också att mannen hon brukade besöka gick bort i tisdags. Så tråkigt att höra. 
Jag gjorde en västerbottenostpaj med kantareller sen som vi tog med upp till Ester och Magnus. Det var dags för årets kräftskiva. 
(null)
Gänget är redo att hugga in! 
Vi åt & drack gott och skrattade som vanligt en hel del. 
Det blev en riktigt härlig kväll. 
Nu är klockan 00.45, bäst att sova en stund. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0