Piaff & passageövergångar

Om ni har tittat på EM-dressyren på TV kanske ni har noterat att något av det svåraste som finns är övergångarna mellan piaff & passage. 
Jag påstår inte alls att jag på något sätt är på deras nivå, absolut inte, men Sigge är ganska duktig på att piaffera. 
Däremot är övergångarna från piaff till "passage" något som vi måste träna massor på för dom är så svåra. 
Stephie kom och körde ett roligt men jobbigt träningspass med oss idag. 
Piaff i hörnen, tiometetsvolt och travlängning sen på långsidan och så vidare. 
(null)

(null)

(null)

Vi var väldigt svettiga när vi var klara & skrittade ute & gick ner till Stephie & Danne där Sigge fick ett par äpplen. 
(null)

Kaffe, vatten och ett par riskakor senare fortsatte jag att svettas med både pilates och styrka. 
Efter det gjorde jag en stor god smoothie som jag drack ute i solen. 
Bosse var iväg & flög & jag hade maten klar när han kom hem vid fyra. 
Han frågade vad jag hade lagat & jag svarar ..
Precis när jag ska svara, kommer jag på att jag har glömt en viktig ingrediens. 
Jag ska alltså svara pestokyckling. Men inser då att jag glömt lägga på pesto. Jag har bara lagt tomater, mozzarella och oregano på kycklingfiléerna. Hur trött blir man?!!
Men det gick bra att bre på pesto i efterhand faktiskt, som tur var. 
Jag har städat idag med och rensat en del ogräs. 
Nu är det snart sovdags. 
(null)

(null)

God Natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0