Promenad i ösregn och sen i sol

Jag körde lasern på Sigges ben innan han fick gå ut i hagen. Han blir stadigt bättre även om det fortfarande finns svullnad kvar, särskilt på morgonen. 
Vi hade bestämt att vi skulle gå ner till Furuvik med S&S vid tio för att titta på Felix fotbollsmatch. Men Peter hade missat att det var bortamatch idag. 
Vi (S&S, Bosse & jag) tog en promenad ändå, i ösregn! Jag hade gympadojor på mig vilket var helt fel val. Jag hade sjöar i skorna innan vi hade gått 50 meter. 
Jeansen gick knappt att få av efteråt, allt var blött trots att regnkappan varit på. 
Med torra kläder på smakade kaffet extra (varmt) & gott. 
Efter ett pilatespass hade det slutat regna så jag gick ut och körde in ensilage & pysslade lite i stallet. 
När vi hade ätit sken solen ute & det var läge för en till promenad. 
(null)

Det var till och med så varmt att vi tog av oss jackorna. 
När jag kom hem ställde jag ut Sigge på gången & borstade honom ordentligt och lasrade benet. Strumpan fick han på sig efteråt också & den får han sova med inatt. 
(null)

När jag kom in hade Bosse satt på kaffe (lite väl sent för mig) och börjat grädda våfflor. 
Så nu sitter jag här i soffan & är väldigt mätt. 
God Natt 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0