Soffletande

Klockan nio var dagens ridpass avklarat och Sigge & jag gick hemåt igen. 
Stephie undrade om jag ville med ut & gå så jag "sparade" mockningen till senare & gick på långpromenad istället. 
Det var ganska skönt väder idag, lite sol och inte så mycket vind. 
(null)

Min tanke var att fixa stallet efter kaffet men Bosse hade andra tankar. 
Han ville att vi skulle åka & titta på en ny soffa. Det är väldigt välbehövligt så vi åkte iväg. 
Det här köpet innefattar några problem. Nummer ett är att dom sofforna som är populära nu är med lågt ryggstöd och "lång" sittyta. 
Vi vill kunna sitta skönt & kunna luta huvudet bakåt. 
Nummer två är färgen. Vi har ju typ en röd tapet i vardagsrummet vilket gör färgvalet svårt (eller lätt egentligen)
(null)
När huset var nyrenoverat & nytapetserat kände vi övriga i familjen, utom Bosse, att det enda möjliga var en svart (eller möjligen grå) soffa till den tapeten. 
Men som ni ser slutade det med en brun 😳
Jag anser att Bosse inte har någon känsla för färgmatchning i hemmet. Färgblind brukar jag kalla honom. 
I höstas tittade vi på en soffa som han gillade, den var typ ljusbrun åt det gula hållet. 
Hjälp! 
Dom två första affärerna hade inga soffor med högre ryggstöd. 
Vi hamnade på Ikea också, där fanns inga soffor i vår smak men vi åt lunch där innan vi åkte vidare.
Vi slank in på Lindex och HM också och köpte lite nya kläder till Saga 💕
På dom två sista möbelaffärerna hittade vi faktiskt sköna soffor. Nu återstår bara (?!) att bestämma färg och form, vi får väl se om vi lyckas komma överens 😅
När vi kom hem fixade jag stallet och mockade hagarna. Sen longerade jag Charm nere på ridbanan. 
(null)

Han var duktig som vanligt även om han hade lite svårt att låta bli att äta gräset som har börjat spira på ridbanan. 
En smoothie blev det till kvällsmat. 
Sov gott 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0