Vårtrött igår - Vintertrött idag!

Alltså, vad fasen hände? 
Vad har vi gjort för illa? 
Någon vädergud tyckte tydligen att vi behövde dränkas i ett tjockt vitt täcke av snö. 
Det var väl det sista vi önskade. 
Man vill bara gå i ide nu & inte titta ut förrän snön är borta igen. 
Men då har jag ju helt fel hobby. Hästarna som kräver att man ska gå ut många gånger per dag. 
Så här såg det ut i morse när jag gick ut. 
(null)
Sen har det snöat och blåst hela dagen så nu är det mycket snö här. 
Sigge & jag tog oss till ridhuset trots att broddarna är urskruvade. 
(null)

Jag planerade inomhusaktiviteter när ridning och stallet var avklarat. 
Frysen är tom på fikabröd så bakning kändes som en bra idé. 
När dom första småkakorna var i ugnen messade Stephie och undrade om jag ville gå med ut. 
Så jag klädde på mig & drog ner mössan ordentligt & gick iväg. 
Det var inte skönt! 
(null)
Det snöade småspik som gjorde jätteont i ansiktet och vagnen gick knappt att köra för det byggde kramsnö på hjulen. Men vi kämpade på och tog oss runt. 
(null)

Jag gick hem & åt sen. Orkade inte sätta igång & baka igen utan tog stickningen & satte mig under en filt i soffan. 
Lite senare messade Stephie igen & undrade om jag ville komma ner en stund till henne & Saga. Danne var på gymmet och skulle handla efter. 
Saga var vaken en lång stund så jag fick både prata & mysa med henne. 
(null)

Snön yrde fortfarande när jag gick hem. Det är ca 400 meter mellan våra hus & det fanns inte en chans att se upp till oss från dom. 
(null)

Vi skulle egentligen lunchat på stan med Ester & Magnus idag men valde att inte ge oss iväg då vi båda har sommardäck på bilarna. 
Vi gör ett nytt försök imorgon, men det ser mörkt ut. Eller ljust kanske jag ska säga eftersom det är vitt (snö) så långt ögat når. 
Igår såg folk varg här i Bankeryd igen, i bostadsområden. Känns sådär måste jag säga. 
Nu ska jag pulsa ut till stallet en sista gång idag. 
Hoppas att ni andra har sluppit snön. 
God Natt 
Kram ♥️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0