Våtdammsugning

Idag har det varit full fart hela dagen. 
När jag kom till ridhuset var det flera "sjöar"där, dom hade vattnat för mycket och för länge. 
Så tråkigt för typ halva ridhuset var oanvändbart. 
(null)

Vi fortsatte jobbet med att tömma poolen sen. 
Dränkpumpen igår funkade tills det var ca fem centimeter vatten kvar på botten. Det sista sög vi upp idag med en våtdammsugare. 
Den hade jag behövt i ridhuset idag med! 

(null)
Bosse började & sen tog jag över. När jag klev ner i poolen upptäckte jag att mina (nästan) nya stövlar läcker. Höger fot blev snabbt dyblöt. 
Jag förstör mina stövlar när jag sitter på huk & borstar benen på hästarna, dom spricker då. 
Det var några timmars jobb kan man lugnt säga. Jobbigt var det också, tungt liksom. 
Men till slut var poolen helt tom, för första gången sen den byggdes. 
(null)
Ser ni den blå kanten längst upp på linern (poolduken) Så blå var hela linern innan! Den har blekts något otroligt. 
Anledningen till att vi måste tömma hela är att duken har släppt i överkant på fyra ställen. 
Det är skruvar som har rostat av, skulle varit rostfria skruvar från leverantören…
(null)
Bosse skruvade fast skenan & sen skulle vi tillsammans försöka fästa linern igen. Men det var lättare sagt än gjort….
Fortsättning följer…
Jag rensade ogräs i växthuset också och sådde lite sallad därinne för att få tidig skörd. 
Vi hann också byta däck på min bil och jag tvättade mina vinterdäck och packade in dom. 
Det sista jag orkade göra idag var att mocka hagarna. 
När jag kom upp efter att ha duschat hade Bosse gjort våfflor & det smakade gott. 
God Natt 
Kram ♥️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0