Växthuset är igång

Sigge fick vila idag så efter frukosten kollade jag temperaturen i växthuset. 
Det har varit minusgrader flera nätter nu men ändå visade termometern på plus 14 grader klockan åtta i morse. 
Efter frukosten tog jag med sex tomatplantor ut & planterade dom. 
(null)

Jag hann precis få ner dom i jorden innan Stephie var redo för en promenad. 
Solen sken en del men det är fortfarande kallt. 
(null)

(null)
Efter kaffet planterade jag om mina gurkplantor i större krukor. Dom får växa till sig lite till innan jag planterat ut dom. 
Danne är i Stockholm med jobbet & Stephie har inga fästen för babyskyddeti sin bil. Idag skulle dom på babymassage hon och Saga så vi körde dit dom. Vi handlade samtidigt & åkte hem & lagade mat sen. 
Jag hann med jordgubbslandet på eftermiddagen. Rensade det och planterade om en massa plantor som har spridit sig hej vilt. Vi har mer än dubbelt så många plantor iår mot förra året & det är ju bra! 
(null)
Sex plantor satte jag i växthuset med. Det blir spännande att se om det blir någon bra skörd. 
(null)

Jag gick ner till Stephie och Saga en stund på kvällen. Hon är så go och glad lilla tjejen. 
(null)

(null)

(null)
Lilla gosungen 💕
Jag gick hem när det var läggdags för dom två. 
En räv sprang över vägen framför mig på väg hem. Jag såg den igår också genom fönstret. Jag gillar ju inte dom riktigt efter att jag hittade en inne i Sigges box plus att vi sen fick ta bort en som låg död bakom poolen. 
Sov gott 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0